4 greške pri pokretanju automobila zimi koje skoro svi prave

Zima je pravo iskušenje za svaki automobil i njegovog vlasnika...

Pogrešni potezi prilikom startovanja motora na niskim temperaturama mogu dovesti do ozbiljnih problema. Evo koje greške vozači najčešće prave tokom zime i kako ih izbeći.

Greška 1: Odmah startujete motor

Ušli ste u hladan automobil, uključili kontakt i odmah okrenuli ključ? Ovo nikako ne treba raditi, upozoravaju stručnjaci. Dajte vozilu vremena da se „pripremi“: uključite kontakt i sačekajte 3-5 sekundi dok se indikatori na instrument tabli ne ugase. Za to vreme, ugrađeni računar će prikupiti podatke sa senzora i podesiti optimalnu isporuku goriva za pouzdan start.

Greška 2: Zaboravljate na kvačilo (ako imate ručni menjač)

Niste pritisnuli kvačilo pre startovanja? Čestitamo, dodatno ste opteretili starter - mora da pokrene ne samo radilicu, već i menjač. Ovo predstavlja nepotrebno opterećenje koje može štetiti automobilu. Stručnjaci savetuju: ako imate vozilo sa ručnim menjačem, uvek pritisnite kvačilo pre nego što upalite motor.

Greška 3: „Gazite gas“ kada motor ne pali

Motor se teško pokreće? Mnogi u ovom trenutku instinktivno počinju da pritiskaju papučicu gasa, verujući da će tako „oživeti“ motor. U stvarnosti, događa se suprotno – rizikujete da natopite svećice. Preporuka stručnjaka? Držite ključ u START poziciji najviše 10 sekundi i ne pokušavajte da pokrenete motor više od 4-5 puta zaredom. Ako automobil i dalje ne pali, bolje je stati i utvrditi uzrok kvara.

Greška 4: Predugo zagrevate automobil

Neki vozači daju svojim automobilima „jutarnju gimnastiku“ zimi, ostavljajući motor da radi 10-15 minuta. Ali ovo je zastareli pristup. Moderni motori ne zahtevaju tako dugo zagrevanje. Ostavite motor da radi u praznom hodu najviše 2-3 minuta, a zatim počnite sa vožnjom. Izbegavajte nagla ubrzanja i držite obrtaje ispod 2.500 dok se motor u potpunosti ne zagreje.

Šta se najčešće kvari zimi?

Curenje tehničkih tečnosti

Najčešći razlog posete servisu su pukotine i oštećenja na gumenim spojevima, zaptivkama i dihtunzima. Guma gubi elastičnost na hladnoći, što dovodi do njenog pucanja. Rešenje? Redovno proveravajte stanje svih gumenih elemenata i zamenite ih po potrebi.

Trošenje vešanja

Amortizeri, silent blokovi i kugle takođe su na udaru niskih temperatura. Ovi elementi oslanjanja se smrzavaju, gubeći svoja svojstva, što povećava rizik od loma. Nakon aktivne vožnje tokom hladne sezone, često je potrebno zameniti ove delove.

Problemi sa sistemom hlađenja motora

Niskokvalitetan antifriz može se zalediti na vrlo niskim temperaturama, što zahteva rasklapanje celog sistema hlađenja radi čišćenja.

Neispravna grejna tela

Nema ništa gore nego voziti se u smrznutom automobilu na -10 stepeni. Problem obično leži u termostatu ili ventilatoru.

Prazan akumulator

Čest problem nakon mraznih noći je automobil koji ujutru neće da upali. Uglavnom je razlog stari akumulator. Proverite stanje akumulatora pre zime i, ako je slab, zamenite ga.

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group