Zašto Zumeri ignorišu oglase bez navedene šlate?

Generacija Z sve češće odbija da se prijavi na konkurse za posao koji ne sadrže informacije o platama…

Istraživanje koje je sprovela kompanija EduBirdie pokazalo je da 58% mladih radnika iz Gen Z generacije neće aplicirati ako oglas ne uključuje procenu plate. Za mnoge poslodavce to može izgledati kao hir mladih, ali postoji jasna logika iza ovog stava.

Za razliku od prethodnih generacija, Zumeri posao ne vide prvenstveno kao način za lično ispunjenje, već kao sredstvo za sticanje finansijske stabilnosti i obezbeđivanje životnog stila koji im donosi zadovoljstvo. Aleks Bin, profesor finansijske pismenosti na Univerzitetu u Tenesiju, objašnjava da mladi radnici snažnije povezuju svoju profesionalnu sreću sa visinom primanja u poređenju sa starijim generacijama.

Poslodavci često ne navode plate iz različitih razloga. Neki strahuju od internih problema ako zaposleni počnu da upoređuju svoja primanja, dok drugi pokušavaju da izbegnu poređenja sa konkurentskim firmama. Međutim, zakonodavstvo se menja – u Njujorku je 2022. godine donesen zakon o transparentnosti plata, koji obavezuje poslodavce da objave "fer raspon plata" u svim oglasima za posao.

Pritisak inflacije i ekonomske nesigurnosti dodatno podstiče mlade da traže jasne informacije o platama pre nego što uopšte razmotre neku poziciju. Istraživanje sprovedeno na 2.000 odraslih u dobi od 18 do 27 godina pokazalo je da 71% ispitanika podržava transparentnost plata i veruje da bi ona trebalo da bude otvoreno tema među kolegama.

Mnogi Zumeri smatraju da je razmena informacija o platama odličan alat za pregovaranje i fer kompenzaciju za svoj rad. Medi Karti, 30-godišnja radnica, ističe da su otvoreni razgovori o platama među prijateljima i kolegama ključni za pravedniju raspodelu prihoda. Ona navodi da joj je sumnjivo kada kompanije pokušavaju da zabrane takve razgovore, što doživljava kao "crvenu zastavicu".

HR konsultant Brajan Driskol objašnjava da je Gen Z svedočila kako su prethodne generacije nasamarene kroz nejasna obećanja o napredovanju i "budi zahvalan što uopšte imaš posao" mentalitet. Zato mladi radnici ne žele da ulaze u poslovne aranžmane gde se očekivanja ne poklapaju sa platnim uslovima.

Driskol upozorava da poslodavci koji ne žele da objave plate u oglasima verovatno dobijaju manje kandidata. Ističe ironiju u tome što kompanije žele "najbolje talente", a istovremeno očekuju da se kandidati prijave "na slepo", bez jasne predstave o tome da li plata odgovara industrijskim standardima i zahtevanim kvalifikacijama.

Nejasna ponuda više nije opcija u eri informisanih kandidata. Zumeri zahtevaju transparentnost i fer uslove – i spremni su da ignorišu poslove koji ne ispunjavaju te standarde.

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group