Kao CEO kompanije Tesla, osnivač SpaceX i novi vlasnik Twittera, Elon Mask definitivno nema vremena za gubljenje…
Produktivnost je ključna za njega, a kako bi se pobrinuo da su ljudi oko njega isto raspoloženi, pedesetjednogodišnjak je sastavio listu ponašanja, koja želi da vid ii kod njih. Prema navodima, Mask je poslao email sa stavkama koje mogu poboljšati produktivnost svom osoblju u Tesli ranije, dok je sada to učinio i sa zaposlenima Twittera.
Naravno, ovaj email je procureo i dospeo u javnost, dajući nam uvid u njegov stil upravljanja i analizu produktivnosti. Evo šest tačaka koje on spominje:
1. Smanjite frekvenciju sastanaka
Prema Masku, izlišni sastanci su glavna mana velikih kompanija, a tokom vremena postaju sve gori i gori. Kako bi sastanci bili efikasniji, Mask sugeriše organizaciju manjeg broja istih, osim ukoliko ne postoji goruća potreba za viđanjem.
2. Napustite sastanke koji nisu vredni vašeg vremena
Slično pravilu broj jedan, ukoliko jedan zaposleni uvidi da ne može uspešno doprineti jednom sastanku, trebalo bi da im bude dozvoljeno da ga napuste bez posledica. “Nije nekulturno otići. Nekulturno je primorati nekoga da ostane i gubi svoje vreme”, kaže Mask.
3. Nemojte koristiti akronime ili besmislene reči
Najbolji način za efikasnu komunikaciju je direktan – jasno kažite ono što želite, nemojte koristiti akronime ili “glupe” reči za predmete, softver ili procese.
4. Nemojte koristiti “lanac komande” za komunikaciju
Svaka komunikacija bi trebalo da putuje najkraćom stazom kako bi se jedan posao završio, tvrdi Mask, koji takođe kaže da je sasvim nepotrebno da zaposleni nižeg stepena moraju svoje probleme ili pitanja prvo predstaviti prvom menadžeru iznad njih, radije nego osobi koja im odmah može pomoći. “Svaki menadžer koji pokuša da primeni lanac komade u komunikaciji će uskoro morati da traži novi posao”, kaže Mask.
5. Koristite razum
I dok ovo verovatno svima deluje očigledno, nekim ljudima se mora napomenuti da koriste svoj razum u većini situacija. Mask je koristio primer praćenja pravila kompanije bez odstupanja, čak i u situacijama koje ga čine sasvim besmislenim.
6. Izbegavajte velike sastanke
“Preterani sastanci su rak rana velikih kompanija i uvek postaju gori tokom vremena. Izbegavajte sve velike sastanke, osim ukoliko niste apsolutno sigurni da oni imaju vrednost za celu publiku, u kom slučaju bi trebalo da budu jako kratki”.