Ako milijarder Branson ne zna tajnu uspeha, ko onda zna?
Milijarder Ričard Brenson, osnivač Virgin grupe, ima mnogo toga da kaže o tome šta znači biti uspešan lider. Od vremena kada je započeo svoju karijeru kao tinejdžer sa časopisom „Student“ do danas, Bransonovo iskustvo je istaklo komunikaciju kao najvažniju veštinu za liderstvo.
Branson, koji je 2000. godine proglašen vitezom i često je uvršten na Tajmovu listu najuticajnijih ljudi na svetu, stalno ističe važnost komunikacije. „Komunikacija je ono što pokreće svet. Olakšava ljudske veze i omogućava nam da učimo, rastemo i napredujemo. To nije samo pričanje ili čitanje, već razumevanje onoga što se govori, a u nekim slučajevima i onoga što nije rečeno. Komunikacija je najvažnija veština koju svaki lider može imati“, primećuje on.
Ovaj stav podržavaju i drugi vodeći preduzetnici, kao što su Bil Gejts i Voren Bafet. Bafet je čak rekao da je poboljšanje komunikacijskih veština ključno za uspeh i naveo da je jedina diploma koja visi u njegovoj kancelariji ona iz komunikacije od Dejla Karnegija, koju je dobio 1952. „Bez dobrih komunikacijskih veština nećete moći da naterate ljude da vas prate", rekao je on.
Negovanje komunikacijskih veština
Dakle, da biste postali bolji komunikator, važno je da slušate i razumete poruke drugih ljudi, a ne samo da izražavate svoje misli. Dobro slušanje stvara bezbedno okruženje za tim i promoviše kulturu dijaloga i saradnje.
Harvardska studija sa preko 50.000 podataka iz 834 organizacije pokazala je da je „otvorena diskusija“ jedno od najranjivijih ponašanja na radnom mestu. Zaposleni se često plaše da iznesu svoje mišljenje nadređenima, plašeći se za svoj položaj. Lider koji istinski sluša brige i mišljenja svojih zaposlenih stvara okruženje u kojem se zaposleni osećaju bezbedno da izraze svoje mišljenje i predlažu nove ideje, podstičući produktivnost i inovacije.
Ulaganje u razvoj sopstvenih komunikacijskih veština, kako pismenih tako i govornih, je od suštinskog značaja. Kao što je bivši izvršni direktor PepsiCo Indra Noi rekao, „nikada nije dovoljno ulagati u komunikacijske veštine“. Sposobnost da se poruka pojednostavi i efikasno prenese je ključna za ubeđivanje i vođenje vaše publike.
Profesori sa Univerziteta Harvard, navode neke ključne elemente za poboljšanje komunikacijskih veština:
Kratko i jasno
Bilo da govorite ili slušate, kratkoća i jasnoća su od ključne važnosti. Izbegavajte komplikovan jezik i pokušajte da objasnite stvari jednostavnim rečima.
Jake metafore
Metafore mogu biti veoma efikasne. Voren Bafet je koristio metaforu „jarkova i zamkova“ da objasni poslovnu strategiju, čineći je lako razumljivom i nezaboravnom.
Humanizacija podataka
Učinite svoje podatke razumljivim i pristupačnim. Podelite ih na male, razumljive komade za širu publiku.