2018. godine, Yamaha Motor Group objavila je svoj Environmental Plan 2050 projekat, koji cilja ka tome da sve svoje divizije pretvori u potpuno karbonski neutralne do polovine stoleća...
Za petama ove objave, Tuning Fork Company izbacila je nekoliko potpuno električnih koncept motocikala, uključujući protonski napajane kroserice, poznatije kao TY-E. Nakon četiri godine i napretka u polju elektrifikacije, japanski proizvođač motocikala vratio se na početak i krenuo da razvija drugu generaciju TY-E prototip modela, koji poseduju brojna poboljšanja i moderne tehnologije.
Kreirane pod FUN x EV razvojnim konceptom kompanije Yamaha, nove električne kroserice ciljaju ka iskorišćavanju neparalelnog ubrzanja i niskog obrtnog momenta koji EV pogonski sklopovi omogućuju. Ne samo da je novi AC sinhroni motor potpuno redizajniran, dobijajući mehaničko klačilo i zamajac koji je uparen sa specijalno programiranim i jako optimizovanim elektronskim kontrolerom, već njegova litijum-jonska baterija iz koje crpi energiju sada poseduje 2,5 puta veću snagu i kapacitet u poređenju sa onom iz 2018. godine, istovremeno težeći 20% manje.
Dodatna smanjenja kilaže omogućena su putem upotrebe najnovijih monoblok šasijskih segmenata, unikatne X centralne strukture, kreirane od posebne plastike ojačane ugljeničnim vlaknima radi poboljšane čvrstine. Motocikl sada poseduje odnos snage i kilaže kao benzinski napajana kroserica od trista kubika, sa tačno 70 kilograma ukupne težine. Trenutno predstavljen kao koncept bez najavljenih planova za ulazak u proizvodnju, ovaj ultra-lagani električni motocikl takođe dolazi i sa 13,4“ rastojanja od zemlje, zajedno sa bazom točkova od 51,5 inča.
Nedavno predstavljen na četrdeset i devetom Tokyo Motorcycle Show sajmu motocikala, novi TY-E 2.0 imaće svoj takmičarski debi u selektovanim trkama FIM Trial World Championship takmičenju, koje startuje u junu, sa jedanaestostrukim nacionalnim šampionom Kenučijem Kurojamom za upravljačem.
N.Đ.