BMW proslavlja sto godina postojanja svog Motorrad ogranka sa dva nova modela

Za sve obožavaoce kompanije BMW, ova godina je obeležena proslavom pete decenije od osnivanja M divizije, dok će sledeća biti u znaku BMW Motorrad odeljenja, motociklističkog ogranka nemačkog proizvođača koja obeležava vek postojanja i priseća se svog prvog izdanja...

Ova legendarna i istorijska mašina predstavljena je svetu septembra meseca 1923. godine, ali je čitava priča vezana za ovaj motocikl startovala pre tačno sto godina, ovog meseca, kada je tadašnji direktor dizajna kompanije BMW, Maks Fric, izvukao svoju tablu za crtanje i krenuo da radi na R32 modelu sa četvorocilindričnim bokser agregatom vazdušnog hlađenja.

Sada, bavarski brend je kreirao par motocikala kao omaž ovom modelu i u okviru proslave velikog jubileja ovog ogranka, sa svakom linijom koja će biti ograničena na 1.923 jedinice u čast godine kada je klasični model ugledao svetlost dana.

U polju krstarica nalazi se novi R18 100 Years, koji se oslanja na isti 1,8 litara veliki i pozudani agregat sa 90 ks baš kao i standardna R18 linija, ali stiže sa vizuelnim redizajnom koji kombinuje crnu boju sa hromiranim delovima visokog sjaja, duplim belim segmentima i oznakama jednog veka.

Hromirani Akrapovič prigušivači i predivno dizajnirani BMW motivi nalik propelerima na izduvnim granama pružaju polirani izgled, dok su za istovremeno održavanje ovog silnog hroma neulubljenim zaduženi adaptivno skretno svetlo, asistencija pri rikvercu, elektronska kontrola krstarenja i grejači u ručkama.

Sa druge strane, vozači koji žele nešto više atletskih mogućnosti, mogu se opredeliti za R nineT 100 Years modele, koji stižu finiširani istim retro stilom dvadesetih godina prošlog veka, kao i njihova R18 braća, ali je ova serija dodatno adaptirana i stiže sa sportskim, golim šasijama i za 108 ks dobrim dvocilindričnim bokser agregatima.

Kao što je slučaj i kod R18 izdanja, šasijski ram i karter motora finiširani su crnom bojom, koja je kontrastovana hromiranim delovima na glavama izduvnih sistema, rezervoarima i grbama sedišta, ali i crvenim slovima na samim sedištima takođe. Pojedini delovi koji dodaju sveukupnom izgledu ovih modela dostupni su za bilo koju R nineT jedinicu putem Option 719 Shadow I i II paketa, ali ništa ne može ponoviti izgled 100 Years modela kao što je kupovina jednog od njih.

Naravno, svako ko je dovoljno imućan sebi može priuštiti i originalnu R32 mašinu, radi izvornog 1923 BMW Motorrad iskustva, ali sa svega 8 ks, ovo je danas ipak samo sjajan kolekcionarski i izložbeni primerak koji nikoga ne može prebaciti brzo bilo gde.

N.Đ.

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group