Ferrari ulazi na tržište električnih vozila lansiranjem svog prvog električnog modela krajem sledeće godine.
Ovaj kultni brend nastoji da kombinuje održivost i ekskluzivnost bez ugrožavanja svojih renomiranih visokih performansi.
Čuveni italijanski proizvođač Ferrari priprema se za veliku transformaciju, lansirajući svoje prvo električno vozilo (EV) krajem sledeće godine. Vest, koju je otkrio Rojters, označava ključni trenutak za brend, tradicionalno povezan sa snažnim benzinskim motorima. Odluka kompanije Ferrari nije samo tehnološki napredak, već i jasna namera da se prilagodi trendovima održivosti koji dominiraju u automobilskoj industriji.
Prvi električni model Ferrari imaće početnu cenu od 535.000 dolara, što ga svrstava u vrhunski segment električnih vozila. Ova cena je znatno viša od ostalih luksuznih modela kao što je Porsche Taycan, koji iznosi nešto više od 100.000 dolara. Ekskluzivne opcije prilagođavanja električnog Ferrarija mogle bi da povećaju njegovu cenu za 15% do 20%, naglašavajući njegov luksuzni i ekskluzivni status.
Da bi podržao proizvodnju svog prvog EV, Ferrari otvara novu proizvodnu fabriku u Maranelu, rodnom mestu brenda. Ovaj najsavremeniji pogon neće proizvoditi samo električna vozila, već i benzinske i hibridne modele, kao i posebne komponente za ova vozila. Fabrika će biti pokrenuta u naredna tri ili četiri meseca, što će Ferrari kompaniji omogućiti da poveća proizvodni kapacitet do 33%, sa manje od 14.000 automobila prošle godine na oko 20.000 u budućnosti.
Uprkos povećanju proizvodnih kapaciteta, Ferrari ostaje veran politici ekskluzivnosti. Liste čekanja za neke modele mogu biti duže od dve godine, a biti na jednoj od ovih lista smatra se statusnim simbolom. Ova strategija je posebno važna na tržištima u razvoju kao što su Indija i Bliski istok, gde potražnja za Ferrari automobilima raste.
Lansiranje prvog EV nije jedini korak Ferrari brenda ka elektrifikaciji. Kompanija već razvija drugi električni model, iako je ovaj projekat u ranoj fazi. Ova inicijativa naglašava posvećenost inovacijama i održivosti, osiguravajući njegovu konkurentnost na tržištu luksuznih električnih vozila.
Rukovodioci i analitičari izražavaju poverenje u strategiju brenda Ferrari. Benedeto Vinja, izvršni direktor kompanije naglasio je na sastanku sa akcionarima da će nova fabrika obezbediti "fleksibilnost i tehnički kapacitet veći od naših potreba u narednim godinama".
Iako Ferrari ne planira da poveća proizvodnju na 20.000 jedinica godišnje u bliskoj budućnosti, nova fabrika u Maranelu obezbediće neophodnu infrastrukturu za budući razvoj. Ova fabrika će osigurati da Ferrari bude u dobroj poziciji da se takmiči na tržištu luksuznih električnih vozila, zadržavajući svoju filozofiju ograničavanja proizvodnje kako bi zadržao ekskluzivnost svakog modela.
Lansiranje prvog električnog automobila je jasan pokazatelj posvećenosti Ferrari kompanije inovacijama i održivosti. Sa početnom cenom od 535.000 dolara i novom fabrikom u Maranelu, Ferrari se priprema za budućnost u kojoj će električna vozila igrati ključnu ulogu.