U eri „tihog luksuza” superbogati ljudi su pronašli suptilnije načine da pokažu svoj status...
Umesto očiglednih simbola bogatstva, kao što su svetlucavi dijamanti i poznati brendovi, oni se okreću predmetima koji su prepoznatljivi samo onima koji su duboko u svetu luksuza.
Prema novom izveštaju The Wall Street Journal, 0,1% najbogatijih ljudi odbija da koristi očigledne simbole bogatstva, zamenjujući ih aksesoarima koje razumeju samo oni koji imaju specijalizovano znanje o luksuznim stvarima. Na primer, satovi Patek Philippe Perpetual mnogo su skuplji i suptilniji od popularnog Rolex brenda, i govore više o osobi koja ih nosi: "Kada vidite Rolex Daytona, to je jedno. Kada vidite Patek Philippe Perpetual, znate da je ovaj čovek u drugoj igri", rekao je jedan bankar sa Vol Strita.
Dijamanti nisu u modi
Najbogatije žene sveta više ne biraju svetlucave dragulje, dijamante i smaragde, smatrajući ih „previše upadljivim i iz 80-ih.” Umesto toga, one se fokusiraju na „težinu zlata”. Ponekad se mogu videti sa ogromnim zlatnim lančićima, dovoljno debelim da na njih zakačite bicikl. Ovaj trend pokazuje kako se luksuz menja i postaje diskretniji, a bogatstvo se sada izražava kroz snažan, ali suptilan izbor luksuznih predmeta.
Unikatne stvari
Još jedan popularan trend među elitom je obsesija jedinstvenošću. Ako kupujete automobil, to mora biti ekskluzivna verzija, kao što je Range Rover SV Burford Edition, od kojih postoji samo 10 na svetu. Ako planirate putovanje, to mora biti let koji će biti široko pokriven u medijima. Ekstravagantna putovanja, poput tura na Antarktiku ili safarija sa polarnim medvedima u udaljenim delovima Norveške, postaju popularna, jer klasična destinacija poput Saint Barthélemya više ne iznenađuje.
Zanimljivo je da bogati ljudi izbegavaju previše torbi sa imenima brendova, jer kada putujete privatnim avionom, ne morate ni da zatvorite torbe – sve što želite može biti smešteno na prazno sedište ili u zadnjem delu kabine. To je još jedan način na koji luksuz postaje diskretniji i manje upadljiv.
Ovi trendovi pokazuju kako se danas bogatstvo izražava kroz suptilnost i jedinstvenost, s naglaskom na kvalitet i ekskluzivnost, a ne na očiglednu potrošnju ili upadljive simbole bogatstva.