Misterija nestanka dva pilota tokom pokušaja presretanja neidentifikovanog objekta 1953. godine još uvek zbunjuje stručnjake i istraživače.
Incident se dogodio 23. novembra 1953. godine, tokom olujne noći iznad jezera Superior, u blizini Soo Locks regiona na granici SAD i Kanade. Dva pilota, kapetan Feliks Monkla i radarski operater Robert Vilson, stacionirani na bazi Kinross (danas poznatoj kao baza Kincheloe) u Viskonsinu, dobili su zadatak da presretnu neidentifikovani leteći objekat (NLO), koji je primećen u tom području.
Uz pomoć zemaljskih radara, Monkla i Vilson su pratili nepoznati objekat i približavali mu se. Međutim, ono što je radarski tim video na ekranu bilo je šokantno – tačka koja je predstavljala njihov avion spojila se sa tačkom NLO, nakon čega su svi signali i komunikacija sa njihovim avionom prekinuti. Ubrzo potom, i NLO je nestao sa radara.
Potraga bez uspeha
Američke i kanadske vazdušne snage, uz podršku Obalske straže SAD, odmah su pokrenule opsežnu operaciju traganja i spasavanja, ali niti avioni, niti tela pilota nikada nisu pronađeni.
Kasniji izveštaj Američkog ratnog vazduhoplovstva (USAF) sugerisao je da su Monkla i Vilson možda bili poslati da presretnu kanadski avion koji je skrenuo s kursa. Prema ovoj verziji, njihov zadatak je bio uspešan, ali je Monkla navodno doživeo napad vrtoglavice, što je dovelo do pada aviona u jezero.
Međutim, Kanadske vazdušne snage kasnije su demantovale da su uopšte imali letove u tom regionu te noći, što je dodatno unelo konfuziju. Dodatna zbunjenost je nastala kada je Donald Kejho, istaknuti istraživač NLO, tvrdio da je Monklina udovica dobila oprečne informacije o sudbini aviona, čime je još više podstaknut prostor za spekulacije.
Teorije o nestanku
Jedna od najverovatnijih teorija jeste da su Monkla i Vilson zajedno sa avionom završili u jezeru Superior, a da je olupina potonula na dno najvećeg slatkovodnog jezera na svetu. Istraživači iz projekta Open Skies navode da tadašnja radarska tehnologija možda nije bila u stanju da detektuje zvuk aviona pri udaru u vodu.
Međutim, ova teorija ne objašnjava pojavu drugog signala na radaru, što je slučaj učinilo atraktivnim za teoretičare zavera i entuzijaste NLO, koji veruju da su Monkla i Vilson možda oteti od strane vanzemaljaca.
Donald Kejho, poznati istraživač NLO, u svojoj knjizi Zavera o letećim tanjirima iz 1955. godine opisao je ovaj incident kao „jedan od najčudnijih slučajeva zabeleženih u istoriji“.
Iako su postojali neprovereni izveštaji iz 1968. godine o navodnim ostacima aviona, zvanično ovaj slučaj i dalje ostaje nerešen, a sudbina pilota Feliksa Monkle i Roberta Vilsona prekrivena je velom misterije.