Ljudska vrsta je evoluirala kako bi izdržala brojne stvari, ali saobraćajni udesi definitivno nisu jedna od njih, tako da odmah nakon što vidite kako bismo izgledali kada bismo to mogli, biće vam drago što ove karakteristike nismo pokupili usput...
Pre nekoliko godina, moderni umetnik iz Australije, odlučio je da kreira model onoga što bi trebalo da bude čovek kada bi se razvio u pravcu koji bi mu osigurao mogućnost preživljavanja čeonog sudara pri velikim brzinama. Tokom godina ovaj koncept se nije razvijao, ali njegova slika definitivno i dalje predstavlja stvar iz noćnih mora. Patrisija Pičinini razvila je svoju skulpturu zajedno sa vodećim hirurgom traumatologije i istraživačem saobraćajnih nesreća.
Ovaj čudni projekat naručila je Komisija za saobraćajne nesreće u okviru njene Toward Zero kampanje za bezbednost na putevima. Ne samo da on služi kako bi se istakla važnost bezbednosti na putu, već je Graham, kako ga je Patrisija nazvala sa divljenjem, dizajniran kako bi bio interaktivan takođe.
Kada je prvi put izložen u Državnoj biblioteci Viktorije 2016. godine, Google Tango sistem je korišćen kako bi posetiocima bilo dozvoljeno da vide ispod Grahamove kože i razumeju zbog čega on izgleda onako kako izgleda. Iako skulptura ne izgleda lepo, ona je zapravo u mogućnosti da izađe iz udesa bez i jedne velike, životno ugrožavajuće povrede.
Kao što možemo videti, Graham ima ravno lice koje štiti njegov nos od kočenja, dok je debelo tkivo oko njega dizajnirano kako bi apsorbovalo energiju udarca. Ova zadebljanja na glavi definitivno bi otežavala kupovinu kačketa i kapa, ali bi naše mozgove sačuvala na idealan način tokom sudara.
Međutim, jedan od najvećih problema koji nastaju zbog incidenata sa vozilima vezani su za vratni deo, zbog rapidnog kretanja napred i unazad tokom sudara, što može izazvati povrede kičme ili izazvati njeno pucanje. Sa svim ovim na umu, Patrcija je odlučila da se oslobodi vrata u potpunosti i reši ovaj problem. Sada, ostaje nam pitanje ovih dodatnih bradavica, za koje se ne možemo pretvarati da nismo primetili.
Iako one deluju kao obična dekoracija, bradavice su zapravo dizajnirane kako bi delovale kao mali vazdušni jastuci dodatno štiteći rebra i unutrašnje organie. Ali, tim iza ovog projekta nije se zaustavio samo na automobilskim sudarima, već je donji deo Grahama učinio toliko snažnim da može izdržati udar i kao pešak.
Iako ne postoji mnogo zaštite kada osoba stoji na svojim nogama, Patricija je kreirala noge nalik onim kod kopitara i stopala koja bi Grahamu mogla omogućiti doslovno odskakanje od bilo koje opasnosti na putu. U međuvremenu, njegova kolena se mogu saviti u svim pravcima radi povećane moblinosti.
Iako je ovo bio veoma zabavan eksperiment, iza njega se krije veoma ozbiljna poruka svim tehnološkim kompanijiama o ljudskoj ranjivosti i brizi o njihovoj bezbednosti na drumovima. Uprkos Grahamovoj zastrašujućoj pojavi, njegovi tvorci se nadaju da će poruka koju su poslali stići do svakoga ko je zadužen za stvaranje bezbednijih puteva.
N.Đ.